Zeitpunkt Nutzer Delta Tröts TNR Titel Version maxTL Mo 29.07.2024 00:01:10 4.571 0 326.832 71,5 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 So 28.07.2024 00:01:05 4.571 0 326.461 71,4 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 Sa 27.07.2024 00:00:13 4.571 +1 326.035 71,3 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 Fr 26.07.2024 00:01:06 4.570 0 325.511 71,2 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 Do 25.07.2024 00:01:04 4.570 +1 325.131 71,1 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 Mi 24.07.2024 00:01:06 4.569 0 324.730 71,1 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 Di 23.07.2024 00:01:05 4.569 0 324.267 71,0 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 Mo 22.07.2024 00:01:10 4.569 0 323.726 70,9 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 So 21.07.2024 00:01:05 4.569 0 323.182 70,7 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500 Sa 20.07.2024 00:01:09 4.569 0 322.842 70,7 Die Heimat für Rollens... 4.2.10 500
Stefan Prelle (@taranion) · 08/2022 · Tröts: 71 · Folger: 30
Mo 29.07.2024 22:26
A month ago I started an attempt to create a MUD (you remeber - those old text-based online games) engine with added tile-graphic support. Today the very basic movement functionality for coexiting room-based and tile-based movement was implemented in the server.
That was quite a ride diving into ANSI control codes, implementing a Telnet server and learning how to present maps as ASCII art or online images.
#gamedev #indiedevs #java #mud
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